Veuve Clicquot

När Moët Hennessy’s lokala PR-partner hade problem att få in personal till Veuve Clicquot’s sommarkampanj 2017 så kontaktade de oss för att ta över resterande aktiveringar. Följande år fick vi förtroendet att leverera hela sommarkampanjen som inkluderade att producera en körbar (gatlaglig) vintage Champagne-truck, planera logistik, utföra aktiveringar och löpande utvärdera och anpassa kampanjen. Efter 2 lyckade år med Champagne-trucken blev vi ombedda att förnya och förbättra aktiveringarna och återgick därmed till ritbordet.

En av de utmaningar vi haft med vintage Champagne-trucken var kostsamma transporter då fordonet inte var körbart över längre sträckor. Med vår erfarenhet av tidigare års kampanjer som underlag så utvecklade och producerade vi en unik droppformad husvagn med öppet kök som vi modifierade om till en champagnebar.

Förutom att vara extremt iögonfallande så var det nya fordonet en succé genom ren kostnadseffektivitet, då vi kunde utföra fler aktiveringar på en oförändrad budget. Moet Hennessy gillade den såpass mycket att kampanjen utökades till Danmark, Norge och Finland de veckor den inte var bokad i Sverige.

Projektansvarig: Andreas Portnoff, +46733 65 66 65
Kund: Moët Hennessy Nordic, Jennifer Bonde

Föregående
Föregående

Tullamore D.E.W.

Nästa
Nästa

Texas Longhorn