The Men of Tain

The Men of Tain utvecklades av oss åt Glenmorangie med syftet att stimulera on-trade försäljning genom att öka produktkunskapen och ändra hur bartender samfundet uppfattar produkten. Resultatet är ett mångfacetterad marknadsaktivering bestående av workshops, ambassadörsprogram, skräddarsytt POS-material och cocktailtävling kompletterat med tillhörande SoMe-kampanj för att öka produktigenkänningen. Sedan lanseringen för fyra år sedan har vi tränat över 700 bartenders på 40+ workshops över hela Norden. Framstående försäljningssiffror inom HoReCa-segmentet inkluderar en substantiell försäljningsökning för The Original såväl som för premium buteljeringar.

Projektansvarig planering: Thobias Pettersson, +46739 41 79 30
Utförande: Robert Radovic, +46739 60 31 96
Kund: Moet Hennessy Nordic, Jennifer Bonde

Föregående
Föregående

Pharmarium

Nästa
Nästa

Vapiano